poniedziałek, 29 lipca 2013

Wieże 25. Baterii Artylerii Stałej

Postanowiłem odkurzyć zdjęcia pochodzące z wypadu z 2007 roku. Zwiedzałem wieże kierowania ogniem należące do dawnej 25 Baterii Artylerii Stałej.
Wieże moim zdaniem powinny być “perłą w koronie” Szlaku Fortyfikacji Nadmorskich. Niestety ich los jest niepewny, leżą one na terenie portu, ich historyczna unikalność ma wobec kwestii ekonomicznych znaczenie drugorzędne. Poniżej galeria z wejścia na pomocniczą wieżę kierowania ogniem (na zdjęciach znajduje się znak wodny ze starym adresem, jeszcze nie zdążyłem podmienić):





















A tutaj zdjęcia z głównej wieży kierowania ogniem. Nie wchodziłem na górę, za to zwiedziłem schron pod wieżą. Widoczne względnie dobrze zachowane elementy wyposażenia:



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz